7.příspěvek-zkušenost se získáním příspěvku na úpravu bytu

28.09.2010 21:39

V červnu r.2009 jsem zažádal o příspěvek na úpravu bytu.Jednalo se konkrétně o vybudování zábradlí na stranu schodiště, kde nebylo původně umístěno a to z přízemí do 1.poschodí a ke sklepu.Do té doby jsem sestupoval jako rak tj. pozadu,takže přicházející lidé zdravili mé pozadí.Tento styl chůze byl značně nepříjemný(depresivní) a točila se mi hlava.K tomu jsem si chtěl nechat namontovat ještě držák na sprchu a 2 madla do koupelny,vše v ceně asi za 7000,-kč s daní.Když jsem se poprvé zeptal zda mohu  zažádat o příspěvek na zábradlí,bylo mi řečeno,že  nic takového není ve vyhlášce 1872/1991 obsaženo(došlo zřejmě k přehlédnutí či neznalosti).

§34 (3) Za úpravy bytu se považuje zejména

a)     úprava přístupu do domu, garáže, k výtahu včetně schodů, k oknům a na balkón.

Když jsem nakonec žádost přece jenom podal, trvalo její vyřízení do října 2009.

Žádost mi byla zamítnuta,jelikož dle vyjádření LPK(Lékařská posudková komise) okr.správy soc.zabezpečení mé postižení nevyhovuje ustanovení § 34 vyhlášky 182/1991.Jedním lékařem mi bylo doporučeno abych se raději neodvolával,ale dal novou žádost .Situace se opakovala zamítnutím v dubnu 2010.

K ráznějšímu kroku jsem se rozhodl v květnu 2010, kdy jsem podal odvolání.V červnu jsem se podrobil přezkumu u odvolací komise v lékařském domě v Č.Budějovicích.  Přístup komise byl velice seriózní. Byl jsem dokonce osobně prohlédnut primářkou neurologie krajské nemocnice v ordinaci(přímo u jednací místnosti) a bylo mi řečeno,že mé lékařské zprávy nevystihují skutečný rozsah mého postižení..Kupodivu vše běželo svižně a již v červenci jsem obdržel rozhodnutí na základě odvolání,že můj stav odpovídá a příspěvek mi byl přiznán a napadené rozhodnutí bylo zrušeno.

Myslím,že posuzování u LPK,kde člověka nikdo nevidí a stav je posuzován jen podle lékařských zpráv nemusí být vždy objektivní. Dříve se v případě řešení požadavků pacienti předvolávali na okresní správu soc.zabezpečení,kde byl pacient alespoň viděn.Když to jsou schopni řešit osobním stykem u odvolací komise, proč by to nemohlo jít u LPK?

 

 

Domnívám se, že by se měl objektivněji posuzoval skutečný zdravotní stav pacientů.

P.S. Výše uvedený příspěvek je z mé vlastní zkušenosti. Závěrem bych řekl,že je třeba se nevzdávat,jste-li přesvědčeni,že je pravda na vaší straně.

                                                                                                            administrátor

 obrázky na profil lide.cz
Komické animace - Obrázky na profil

Kontakt

administrátor

TOPlist
TOPlist