příspěvek č.20 zkušenost z prodlužování průkazu ZTP v Praze

16.08.2019 02:36

K 31.7.19 nám skončila platnost pro dítě průkazu ZTP/P. 

19.7.19 jsem si byla na ÚP Praha-východ vyzvednout Rozhodnutí o nároku na nový průkaz ZTP/P s platností od 1.8.19, zde jsem řádně učinila všechny kroky k žádosti o vydání nového průkazu

doposud tj. k 9.8.19 jsem průkaz neobdržela.

 

ÚP Praha-východ mi tvrdí, že jedná podle zákona, a ten jim neumožňuje zažádat ve výrobě o vyhotovení průkazu dříve než skončí platnost starého - 31.7.19 - končí platnost 1.8.19 zažádají, ten doposuk 9.8.19 není vyhotoven a já mám na ÚP volat zase až 14.8.19 a informovat se jestli už náhodou vyhotoven není.

 

do té doby denně jezdím s dítětem na rehabilitace do nemocnice, kde mi již chtějí vjezd zpoplatnit, nemám platný parkovací průkaz, poplatky s telefonním operátorem apod.

 

Jelikož  se tento postup nezdal  žadatelce odpovídající,obrátila se na web- Info-invalidům,

který ji odkázal na zaměstnanance poradny národní rady zdravotně postižených.

poradce odborného sociálního poradenství

Národní rady osob se zdravotním postižením ČR

Který ji odpověděl:

 

Nevím o žádném právním předpisu, který by Úřadu práce ukládal, žádat o vyhotovení průkazu osoby se zdravotním postižením až po konci platnosti průkazu předcházejícího. Jestliže Úřad práce tvrdí, že takový právní předpis existuje, jistě také ví, jaké je jeho číslo a také to, ve kterém ustanovení toto uvádí.

Naopak, jestliže existuje rozhodnutí o nároku na průkaz a Vy jste dodala vše potřebné k vyhotovení průkazu, není důvod, aby mezi končícím průkazem a novým průkazem byla časová prodleva.

 

V této souvislosti lze uvažovat o tom, že, pokud by nevydáním průkazu vznikla škoda (např. bylo by třeba hradit něco, co by předložením průkazu hrazeno být nemuselo), tak tuto škodu vymáhat.

 

Nelze tedy než doporučit trvat na písemném vyjádření Úřadu práce a případně si v souladu s § 175 správního řádu písemně stěžovat k vedoucímu Úřadu práce.

 

Jako okamžité řešení – ale nouzové -  by mělo fungovat místo průkazu předkládat rozhodnutí o jeho přiznání. (Problém je v tom, že v rozhodnutí jsou citlivé údaje, tak to je opravdu nouzové řešení.)

Administrátor webu Info-invalidum

 

 

 

Kontakt

administrátor

TOPlist
TOPlist